top of page

Vila i frid Sombra


Vart ska jag börja? Första gången jag såg Sombra var på Eyos hamsteruppfödnings hemsida som en liten unge. Hon var så gott som min drömhamster med sin korta päls och underbara creme färg. Jag visste dock att det fanns inte någon chans att jag skulle skaffa en till hamster. Jag hade inte ens ägt hamster i ett halvår! Sombra var så pass fin att Erica valde att behålla henne som framtida avelshamster. Jag tänkte att i framtiden skulle jag kanske kunna vara ägare till en av hennes ungar då jag tyckte att det skulle vara kull att ha någon som var släkt med min egna hamster Castor. Månaderna passerade och i April hyrde jag in Castor hos Erica när jag var på semester. När jag var tillbaka från denna semester hade jag lyckats bli Sombras nya fodervärd. Det visade sig att Sombra var en så pass sällskapssjuk hamster att Erica som hade runt 30 hamster under denna tid inte hade tiden för Sombra. Så samma dag som jag hämtade hem Castor följde Sombra med hem. Jag var numera fodervärd för min drömhamster.

Efter några veckor började jag få problem med Sombra. Hon bet mig och jag kunde inte förstå varför och blev helt ärligt lite rädd för att hantera henne. Denna försiktighet runt hamstrar som bits finns fortfarande kvar hos mig. Men efter jag lärt känna henne bättre under några månader förstod jag mig äntligen på henne och sedan den dagen blev hon världens underbaraste <3. Efter ej blivit dräktig hos Erica så gav Erica mig Sombra. Det sista året hos mig var underbart tack vare denna lilla tjej som lärt mig så mycket.

Vila i frid min underbara lilla vän.


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page