top of page

Vila i frid Castor ♥︎

Idag efter 2 år, två månader och sex dagar somnade Castor in. Castor var min första hamster och den som skapade mitt stora intresse för hamstrar. Allt gick inte alltid bra. Efter första natten undrade jag vad jag hade gett mig in på. Att tämja honom gick uruselt i början men med tid så lärde vi känna varandra och jag ångrar inte en sekund att jag valde att skaffa honom. Han var världens mysigaste hamster som gärna satt med i soffan. Under årens gång ändrade han sig extremt mycket i utseende. Först var han liten och med en päls som var nästan svart till i slutet vara nästan helt grå. Denna hamster hade ett underbart temperament. Inte en enda gång bet han någon. Inte ens när vi åkte bil och han fick panik. Han pep men lugnade snabbt ner sig så fort han fick komma upp i min famn. Castors död var inte oväntad. Under de senaste veckorna märkte jag att han började bli allt tröttare och att han gick ner i vikt. Trots hans död ej var oväntad gör det inte det lättare att förlora honom. ♥︎

Vila i frid mitt hjärta ♥︎


Utvalda inlägg
Titta in snart igen
När inlägg har publicerats hittar du dem här.
Senaste inlägg
Arkiv
Sök efter taggar
Inga taggar än.
Följ oss
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page